Misschien heb je vragen over praktische zaken. Hopelijk vind je hier de informatie die je zoekt. Waar en hoe kun je je aanmelden, wat zijn de kosten voor behandeling en hoe lang is de wachttijd?

Kwaliteit van behandeling
Tijdens de behandeling zal ik regelmatig met je evalueren. We bekijken de gestelde doelen, verbetering van je klachten en wat we beiden vinden van de voortgang. Indien nodig kunnen we het behandelplan bijstellen.
Zowel bij de start van behandeling, evaluatiemomenten als het afronden van behandeling maak ik gebruik van vragenlijsten. Zo wordt (voor zover mogelijk) ook objectief zichtbaar of de behandeling voldoende effect heeft. Op de website van 1NP kun je meer lezen over het gebruik van vragenlijsten en verwerking van de gegevens. Ook vind je hier het kwaliteitsstatuut.

Privacy
Als GZ psycholoog heb ik geheimhoudingsplicht. Dit houdt in dat onze gesprekken vertrouwelijk zijn. Ik zal enkel gegevens delen (met bijvoorbeeld je huisarts) als je hier zelf toestemming voor geeft. Bij uitzondering zal ik dit zonder je toestemming doen wanneer ik dit nodig acht om jouw of andermans veiligheid te kunnen borgen. Indien ik met een collega overleg in het kader van intervisie, zal ik dit altijd geanonimiseerd doen.

Ik zal je dossier gedurende 20 jaar bewaren. Je hebt recht op inzage van je dossier en indien gewenst een afschrift van je dossier. Je hebt het recht een schriftelijk verzoek bij mij in te dienen om je dossier te vernietigen.
Meer informatie over hoe ik om ga met privacy en persoonsgegevens, kun je hier lezen.

Klachten
Als je niet tevreden bent over de behandeling, vraag ik je dit ten eerste met mij te bespreken. Hopelijk kunnen we er dan samen uit komen. Indien je niet tevreden bent en een klacht wil indienen, kan dit. Je kunt hiervoor in eerste instantie contact op nemen met 1NP. Hoe dat in zijn werk gaat lees je hier.

Zijn er andere praktische zaken waar je nog vragen over hebt? Neem gerust contact met me op!

Logo beter buiten psycholoog - praktische zaken